Avui en dia la publicitat per a hotels traspassa els límits convencionals i es converteix en tot una experiència
A CIHO fa molts anys que estem al sector de l’hostaleria i hem pogut veure l’enorme evolució que ha experimentat la publicitat als hotels: des de les clàssiques targetes de contacte que hi havia als mostradors perquè els clients o hostes poguessin endur-se-les fins a les olors o aromes propis d’una cadena hotelera que són un dels seus símbols d’identitat.
La publicitat per a hotels no és un simple recurs que està a l’abast de l’hostaleria per poder donar a conèixer els seus serveis i instal·lacions, sinó que es tracta d’una potentíssima eina que serveix per crear marca, per ser corporatius i per intentar que el complex hoteler deixi de ser un simple allotjament per ser una experiència 360.
Per aquest motiu, com a distribuidors d’equipaments i productes per a hotels i apartaments que som, a CIHO hem hagut d’adaptar-nos per ser capaços de satisfer les exigents necessitats que ens reclamava el sector. Ja no ens limitem a oferir-los targetes o productes de merxandatge corporatiu com bolígrafs o caramels amb el seu logotip. Ara anem més enllà i els proporcionem tot el necessari per aconseguir que la marca, la seva personalitat i la seva essència impregni cada estança de l’hotel per aconseguir una experiència única.


El merxandatge és només una petita part de la publicitat per a hotels que existeix
Qui més qui menys recorda haver anat a un hotel i trobar a la tauleta de nit un parell de caramels amb el logotip de l’hotel serigrafiat al damunt. En algunes ocasions, eren més generosos i aquests caramels estaven acompanyats d’un bolígraf amb el mateix logotip. Això són exemples del merxandatge tradicional que feia servir el sector per fer publicitat dels hotels.
L’evolució que ha experimentat el sector ha fet que els caramels i el bolígraf avui en dia només representin una petita part de tot el que fan per mostrar la seva marca, per donar-la a conèixer i per aconseguir que l’estança en aquest hotel sigui una experiència completa.
Quins són els principals canvis que ha experimentat la publicitat als hotels?
A continuació, intentarem enumerar els canvis més rellevants que han afectat la publicitat als hotels al llarg dels darrers temps. A ningú se li escapa que el corporativisme o el crear marca és essencial per donar-se a conèixer. Qualsevol empresa sigui del sector que sigui intenta reflectir els seus valors i la seva filosofia en tot el que fa i els colors corporatius associats a la seva marca estan presents en tots els espais disponibles.
Per aquest motiu, a CIHO vam tenir clar que era essencial poder oferir tota mena de tèxtils i productes personalitzats als nostres clients. Des de llençols o tovalloles amb el logotip brodat en un dels extrems fins a cortines del mateix color que el color corporatiu de la marca passant per mobiliari d’un color determinat o amb un element que permeti identificar la marca en una part visible.


La publicitat per a hotels traspassa la barrera del que és tangible per endinsar-se en allò que ni es veu ni es toca, però sí que es percep
Els exemples de publicitat per a hotels que li hem exposat fins ara són clarament tangibles. Un bolígraf es pot tocar, la roba de llit també, els amenities del bany igual… Però també hi ha un tipus de publicitat per a hotels que no és física com són les olors, els valors que transmet o les emocions que ens evoca, entre altres.
Un clar exemple d’això que mencionem és el marketing olfactiu. Una olor no és quelcom que es pugui tocar amb les mans, però és una cosa que interpel·la directament les nostres emocions o records. Per aquest motiu, cada cop són més els hotels que aposten pel marketing olfactiu per fer que l’experiència dels seus clients sigui perfecta i aconseguir que una determinada olor els transporti al seu hotel. A CIHO ens podem encarregar que trobi la seva olor perfecta perquè el seu hotel i ajudar-lo a aconseguir que aquella olor sigui la seva.
Un altre exemple de publicitat per a hotels intangible són els valors i la filosofia del projecte. És a dir, si com a complex hoteler ens venem com a projecte sostenible, compromès amb el medi ambient i l’ús sostenible de recursos i ho transmeten en tot allò que fem, ens resultarà més fàcil convèncer i connectar amb aquells hostes que també se senten identificats amb aquests valors.
Si som un hotel sostenible i als banys hi tenim dosificadors de sabó i els nostres amenities estan envasats en envasos de material 100% reciclable i reciclat, és molt més possible que connectem amb aquells hostes sensibles amb aquest tema.

A CIHO no ens cansem de repetir als nostres clients que tot allò que fan o diuen i també allò que no fan ni diuen comunica. Per tant, absolutament tot està relacionat amb la publicitat dels seus hotels o complexos hotelers. En aquest sentit, posem a la seva disposició tota la nostra experiència per aconseguir que la publicitat dels seus hotels sigui tan efectiva com sigui possible.
Contacta con nosotros
En CIHO encontrará todo aquello que necesita para equipar con los mejores productos del mercado sus instalaciones hoteleras, residencias o zonas comunes de empresas. Trabajamos con las principales marcas de referencia de cada uno de los sectores para garantizarle una calidad óptima en todos y cada uno de nuestros productos.